Istenbeszélgetős

- Miért nem csinálsz egy rendes vakcinát nekünk? Valami olyant, ami minden variánsra jó… - kérdeztem.
- Én?? – nézett rám döbbenten – Miért csinálnék? Mi vagyok én, vegyész, biokémikus, vagy mi?
- De te mindenhez IS értesz!!
- Ezt ki mondta?
- Mindenki! Hogy te vagy a Mindenható!
- Na, hagyjuk ezt a hülyeséget megint… - mondta Isten. – El se kezd! Ha mindig hülye vagy, nem jövök többet. Aztán beszélgethetsz magadban, mint egy tudathasadásos.
Ültünk tovább csendben az ablakban, ahogy szoktunk. Néztük a leszálló estét.
- Na, nem kell duzzogni… - folytatta – Hány féleszű van a Földön, aki mindig azt hiszi, hogy én mindent meg tudok javítani… lyukas cipőt, csöpögő ereszcsatornát, rezsót… meg szívet, májat, tüdőt. Hát, nem tudok. Nincs olyan. Még zongorázni sem tudok, csak megteremtettem a világot. Aztán ti meg zongoráztok benne, ha akartok.
- De látod… lassan már egy éve… csak ülünk itt a szobák ablakaiban, és sorra halnak meg az emberek, szerte a világon. Nem lehet ezen valamit segíteni? Vagy nem is akarsz?
- Mondom, hogy nem vagyok ezermester. Az a Mekk Elek. Én meg nem vagyok az. Vakcinákat csinálni a ti dolgotok. Mondtam már, üljenek össze a világ legjobb tudósai, dolgozzanak együtt, mentsék meg az emberiséget! Ez a dolgotok, ezt kéne csinálni. Ha nem vagytok rá képesek, nem is értek annyit, hogy érdemes lenne megmenteni titeket.
- De erről én nem tehetek! Csak egy ember vagyok a sokmilliárdból, én nem ültethetem össze a tudósokat egy kupacba! Aki meg összeültethetné, az mind-mind számító szarházi, külön-külön saját zsebre dolgozó nacionalista genya, sunyi kétszínű, az életek kufárja…
- Jó, állj le! Így van! Már sokszor megbeszéltük. Hát éppen ez a baj.
- De a seggfej egyházaid se segítenek semmit! Az iráni ajatollah benyomja, hogy nyugati vakcina így meg úgy, az az ellenség műve, azt nem adnak be. Érted?? Politikai és vallási alapon mentenek meg embereket vagy nem!
- Na, ezt kikérem magamnak! Nekem semmiféle egyházam nincs! Sem iráni, sem más. Az csak a hülyék birodalma, hogy Németh Sándor minden családtagjának építenek a vihogó hívek pár milliárdos villát, vagy rohadék püspököket tartanak el csillogó palotákban, az esztergomi bazilika múzeuma roskadozik az aranytól… mindenki ott hülye, ahol akar. Szabadság van! Szólás- és vallásszabadság! A ti dolgotok.
- De így meghalunk, és nem kéne… akármilyen vallású, akármilyen ateista, mindegy, halomra hullik…
- Igen. Úgy van.
- És ezt csak így mondod? Semmi részvét, empátia? Csak haljunk meg?
- Hát mit mondjak? Én nem halok meg, csak nézem innen, hogy mit műveltek.
- Ezért teremtetted a világot? Hogy rezzenéstelen arccal elnézd, hogy pusztulnak el az emberek?
- Dehogy ezért! Nézem, hogyan születnek, szeretik egymást, boldogok a napfényben, jól érzik magukat. Aztán elmennek, átadják a helyüket másnak. Hogy azok is jöhessenek és örüljenek. És ezen nem változtat semmit, akárhány nyelven, akárhány Istenhez imádkoztok. Egyiknek sem lesz ettől jobb vagy rosszabb. De az életedet azért élheted szépen és örömmel, nem? Nem voltál eleget boldog?
- De, hát nem is azért mondom… de, persze… szóval, köszönöm!
- Na látod, a végére azért mindig megértjük egymást! – mondta, és újra elrepült.
2021. február 11.
Címkék: Isten