Család- és sejtkutatás

Lányom, bizonyos családi adatok birtokában származást kutat éppen. Érdekes kaland, az enyém is mindig egy-egy izgalmas fejezet volt, amikor megtudtam magamról/magunkról valamit. Olcsó kis poénként letrianonkázom éppen az utódomat, mert köröskörül az un. Nagymagyarország szinte minden szegletéből, égtájáról származnak felmenői. Felteszek közben egy elég hülye kérdést is, de csak úgy szokásból, hogy milyen származású NEM szeretne lenni? Ezt itt most magamnak is feltettem. Lányom a hülye kérdésnek megfelelően, pont ugyanúgy nézett rám, mint amilyen arcot a kérdés érdemelt. Na, így vagyok ezzel én is, azt hiszem. Elméláztam azon, hogy hát milyen nyomorult élete lehet például egy palócgyűlölőnek, ha kiderül a családfából, hogy a fél család palóc. Ismerjük az ilyen történeteket, persze… odamegy a tükör elé, köpködni kezdi magát, meghasonlik, vagy a mélybe veti magát a hajdúszoboszlói viaduktról. De nem az jut eszébe akkor sem, még esés közben sem, hogy egyáltalán mekkora nagy állat családja volt, akik közül ő, mint palócgyűlölő keveredett ki az életből. Szóval, jól van az így, én is sokféléből vagyok, a gyerekeim meg mégtöbbféléből és így tovább. Ha nem lenne ez a lélekgyilkos homofób, rasszista, antiszemita, iszlámgyűlölő, de egyáltalán bármilyen embergyűlölő kor, amiben éppen élni kényszerülünk, milyen vidáman ellehetnénk itt ezen a gömbölyű és gyönyörű bolygón… na, az embergyűlölők kihalására innék egy áldomást, az biztos! Az összes többiekkel együtt, valamennyiünk, azaz a megmaradt normálisok cujkájával, beherovkájával, pálinkájával, whiskey-jével, ginjével, vodkájával, szakéjával stb. egy nagy koccintás! De addig…
- A gyűlölet örök! – súgja az Ördög, mint valami Isten – A gyűlölet benned él! Mindenkiben él!
Nézzük csak… mi lenne, ha bennem élne? Felmenőim között nyilván megtalálhatóak a promenádok, meg a dél-szanitécek is. Erre-arra, meg amarra csavarodnak a DNS-eimben, egymással szemben állnak, mint tulajdonság a tulajdonsággal és szkandereznek állandóan. Mármint, ha seggfej-neveltetésű vagyok, akkor. Ha normálisan neveltek, akkor a promenádjaim meg a dél-szanitéceim kezet fognak, és nem dulakodnak. De most képzeljük azt, hogy dulakodnak… Azt mondja ez egyik sejtem egyik fél-DNS-e, hogy
- De bizony a makákói csatát mi nyertük! Seregeink legázolták a gyáva szanitéccsürhét! 
Erre aszongya a másik, hogy
- Tetves komcsi történelemhamisítás! A makákói csatában a délceg szanitécek a Redvás folyó habjai közé szorították a promenádokat! Ott döglöttetek meg mindahányan a hajótűzben!
Na, és szó szót követ, ahogy két igazi nacionalista DNS-nek ez már dukál, és egészen addig, amíg csavarodnak, nyekeregnek, egymás nyakára fonódnak, fojtogatni nem kezdik egymást őrjöngve… mindegyik a saját gagyi istenét hívja bőszen segítségül, az aminosavak sikoltva szakadoznak szerteszét… mindenféle kóros sejtburjánzás keletkezik minden szövetben… ééééssss….
…azt hiszem, most fedeztem fel a rák egyik kiváltó okát!!!

(2018.08.28.)