Szellemi áramlatok

A fekete bőrű srác szaloncukrot árul a karácsonyi vásárban. Ferdén szemben a Szittya Pita kihelyezett bódéja kínálja a magyarnak kinevezett kaját. Jól megvannak így egymás mellett. Néha-néha fejkendős lányok sétálnak el a pláza felé. Láthatóan muszlimok. És ők is jól megvannak ezzel… meg mi is. De meddig? Ugyanezen sarkon, más napokon, uszítós papírkákat is osztogatnak kormányhívők. Van, aki vevő is rá. Azaz vivő, vagy betegségoldalról nézve: inkább hordozó…
Mindez abban az árnyékban, amit Hévíz, Őcsény, Kölmlő, meg Perdál vetett ránk. És nincsenek kétségeim, bárhol máshol újra felüti a fejét ugyanez a rém, mert, hogy nem öngyulladás volt ez, hanem közönséges gyújtogatás. A gyújtogató meg még most is szorgalmasan csihol, nem a levegőbe beszélek, most kapcsoltam ki a TV-t. Mert ez az eszköze. Meg a korhadt, kiszáradt fa, ami boldogan kap lángra ettől. Egyik kezében migráns, másikban Soros, aztán csak összecsapja, és már lobban is a szikra, minden nap. Tűzoltani, ezek után? Hogyan? Már az összes slagot, tűzcsapot, rohamkocsit felvásárolták előttünk, így csak vödrökkel lehet, ahogy most én. Szinte nem ér semmit.
Elárulom, különösebben soha nem érdekeltek a muszlimok. Valami távoli világ volt mindig, egzotikus valami, vagy inkább történelmi vetület, nem nagyon foglalkoztam vele… de mióta ilyen mérhetetlen indulatokat váltanak ki emberekből, teljesen igazságtalanul, azóta – már legalább két-három éve – egyre fokozódik a szimpátiám, növekszik a szolidaritásom velük szemben. Már régen rájöttem, hogy itt élnek közöttünk és nem bántanak senkit. Sem engem, sem mást. Be lehet hozzájuk menni a boltba, venni valami keleti édességet, gyrost, falafelt, meg amit még kínálnak, nem kerüljük el egymást az üzletekben, nem agresszívebbek, nem mások, mint mi vagyunk. És semmi kifogásom ellene, hogy itt mecset legyen. napok óta megy ez a „kend engedné-e, hogy mecset épüljön?” új közkérés a neten, a TV-ben, én meg nem értem. Ez miért kérdés? Melyik templomról kérdezték meg eddig a környék lakosságát, hogy épüljön-e? Életemben nem talált meg még olyan választási lehetőség, hogy épülhet-e az Ön lakóhelyén katolikus, protestáns, zsinagóga, buddhista, unitárius, Krisnás, stb. templom. Hát, ha van a környékünkön elég bahái hívő és őket érdekli ez a dolog, hát épüljön bahái templom! Miért pont muszlim mecset ne? Én két mecset között lakom félúton. Párszáz méter erre, meg párszáz arra… Soha, de soha az életben nem volt velük semmi bajom! Még csak részeg muszlimot sem láttam támolyogni a parkban… te más vallásút már láttál?
Ráadásul ennek az égvilágon semmi köze a terrorizmushoz! A terrorizmust éppen úgy elítéli minden normális muszlim, mit te meg én. Na, az ne legyen, tényleg! De azért, mert volt már néhány arab terrorista a hírekben, azért már minden arab terrorista is lett? Melyik nép szokott a legjobban tiltakozni a „kollektív bűnösség” elve ellen? Igen, igazad van, a magyar. De másra meg szívesen ráhúzzuk ezt?
A gyújtogató gyújtó beszédében tegnap is az ellenséges politika folytatását ígérte a tőlünk eltérő népekkel szemben. A képen a strasbourgi egyetem könyvtára előtt a nyitást váró, a világ mindenféle bőrszínű, vallású hallgatói ácsorognak… szinte a Föld minden részéről járnak ide. Nem robbantani, kirekeszteni, utálni, uszítani vagy uszulni, hanem tanulni.

egyetemi_konyv.JPG